De behandelaar van Dutchskincare te Amsterdam hanteert onderstaande algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
1. Algemeen
1.1
In deze voorwaarden wordt onder ‘de behandelaar’ verstaan de (para)medische professional. Deze behandelaar is lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (“NVH”) en werkzaam conform de vigerende Beroepscode van de NVH, of laser specialist werkzaam bij Dutchskincare gevestigd te Amsterdam, aan de Baarsjesweg 299, 1058AG Amsterdam.
1.2
In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt/patiënt’ verstaan degene die de behandelaar opdracht geeft tot behandeling.
1.3
In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt/patiënt’ tevens diens wettelijke vertegenwoordiger verstaan.
1.4
Deze voorwaarden maken deel uit van iedere overeenkomst tussen ‘cliënt/patiënt’ en de behandelaar.
1.5
Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval de behandelaar voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
1.6
Op een geneeskundige behandelingsovereenkomst (ex boek 7, titel 7, afdeling 5 van het Burgerlijk Wetboek) tussen behandelaar en ‘cliënt/patiënt’, is tevens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst van toepassing.
1.7
De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
1.8
De voorzorg en nazorg formulieren die u ontvangen hebt en/of besproken zijn, tezamen met de algemene voorwaarden, maken onderdeel uit van deze algemene voorwaarden.
2. Overeenkomst
2.1
De overeenkomst tussen de behandelaar en de ‘cliënt/patiënt’ behelst de opdracht van de ‘cliënt/patiënt’ aan de behandelaar tot al dan niet geneeskundige behandeling.
2.2
De behandelaar is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de ‘cliënt/patiënt’ en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
3. Toestemming
3.1
De ‘cliënt/patiënt’ verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst toestemming daartoe aan de behandelaar.
3.2
De behandelaar kan van de ‘cliënt/patiënt’ verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigt.
3.3
De toestemming van ‘cliënt/patiënt’ behelst tevens de bevoegdheid van de behandelaar om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van hulppersonen namens de ‘cliënt/patiënt’ te aanvaarden. De behandelaar is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersoon en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon, behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van de behandelaar.
3.4
De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst schriftelijk, onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud toestemming daartoe aan Dutchskincare door het invullen en ondertekenen van het intakeformulier van Dutchskincare.
3.5
De cliënt verleent onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud – gelet op de zorgvuldigheid – toestemming voor de registratie van zijn persoonsgegevens en medische gegevens die relevant zijn voor de behandeling en de afwikkeling van de behandeling.
4. Informatie
4.1
De ‘cliënt/patiënt’ dient de behandelaar op de hoogte te brengen en te houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.
5. Tarieven en zorgverzekering
5.1
Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een kalenderjaar en kunnen jaarlijks worden aangepast (www.dutchskincare.nl).
5.2
De ‘cliënt/patiënt’ draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de ‘cliënt/patiënt’ om facturen al dan niet bij zijn verzekeraar in te dienen.
6. Betaling
6.1
De ‘cliënt/patiënt’ draagt na ontvangst van de factuur van de behandelaar zorg voor directe volledige contante (pin of kas) betaling. Indien anders wordt overeengekomen, draagt ‘cliënt/patiënt’ zorg voor volledige betaling binnen de op de factuur aangegeven betalingstermijn na dagtekening op de op de factuur vermelde rekening van de behandelaar onder vermelding van het factuurnummer.
6.2
Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de ‘cliënt/patiënt’ te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur.
6.3
Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudst openstaande facturen.
6.4
In het geval de ‘cliënt/patiënt’ de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. De behandelaar is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de ‘cliënt/patiënt’ in rekening te brengen. De behandelaar is tevens bevoegd incassomaatregelen te (doen) nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de ‘cliënt/patiënt’.
6.5
Bij betalingsachterstand is de behandelaar bevoegd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling, tenzij de hoogte van de betalingsachterstand, de noodzaak tot therapeutische behandeling of de spoedeisendheid zich hiertegen verzet.
6.6
De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de ‘cliënt/patiënt’ een klacht tegen de behandelaar indient over de factuur en/of de behandeling, tenzij de huidtherapeut instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
6.7
De betalingsverplichting vervalt niet als de ‘cliënt/patiënt’ de overeenkomst beëindigt of de behandelaar verzoekt om de behandeling aan een ander over te dragen of bij een klacht, tenzij Dutchskincare hiermee instemt.
6.8
De betalingsverplichting vervalt niet als de cliënt de overeenkomst beëindigt.
7. Annulering
7.1
In het geval de ‘cliënt/patiënt’ verhinderd is voor een afspraak dient hij dit uiterlijk achtenveertig (48) uur tevoren bij de behandelaar af te zeggen.
7.2
Zegt de ‘cliënt/patiënt’ niet tijdig af, dan zal Dutchskincare de 1 (betaalde) laser sessie in rekening brengen of verminderen op het pakket. Voor huidtherapeutische behandelingen geldt een NO-SHOW bedrag van €79,- (zegge: negenenveertig euro), gebeurt dit later dan 24 uur dan bedragen de NO-SHOW kosten 100% van de behandeling.
7.3
Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch dan wel per e-mail, WhatsApp of SMS bericht worden geannuleerd. De annulering wordt door de behandelaar geregistreerd op het moment dat door de ‘cliënt/patiënt’ gebeld wordt, deze het antwoordapparaat inspreekt of diens e-mail bericht door de behandelaar wordt ontvangen.
8. Aansprakelijkheid
8.1
Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Dutchskincare leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de door Dutchskincare afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Indien de verzekering de aansprakelijkheid om welke reden dan ook niet dekt of indien Dutchskincare niet gedekt is voor de aansprakelijkheid dan is de aansprakelijkheid van Dutchskincare beperkt tot het bedrag van de factuur. Dutchskincare is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens Dutchskincare.
8.2
Dutchskincare kan geen enkele garantie geven over de hoeveelheid haarreductie na de behandeling(en), dan wel het aantal behandelingen voor het bereiken van de gewenste haarreductie.
8.3
Dutchskincare is niet aansprakelijk voor verbranding, huidbeschadiging, of welke huidreactie dan ook, na of als gevolg van de laserbehandeling(en) of facials.
8.4
Dutchskincare is niet aansprakelijk voor (verergerde) pigmentatie op huid na de behandeling(en).
8.5
Tatoeages, piercings, moedervlekken, pigmentvlekken, lichaamsvreemde eigenschappen, huidafwijkingen, of welke afwijking op de huid dan ook hebben een verhoogd risico op huidbeschadiging door de laserbehandeling(en). Dutchskincare is niet aansprakelijk voor welke huidbeschadiging en/of huidreactie dan ook als gevolg van voornoemde lichaamseigenschappen.
8.6
Dutchskincare heeft ten aanzien van de door haar behandelde cliënt(en) een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Dutchskincare zal zich naar beste kunnen inspannen om het gewenste resultaat te bereiken voor zover dat medisch haalbaar en verantwoord is. Dutchskincare aanvaardt geen aansprakelijkheid in het geval dat, ondanks het betrachten van de beste inspanningen, het resultaat niet haalbaar blijkt te zijn. Dit is in overeenstemming met geldende jurisprudentie en regelgeving.
8.7
Dutchskincare is niet aansprakelijk voor (verergerde) haargroei door eventueel uitstralende warmte van de laser op andere lichaamsdelen of als gevolg van het scheren van de behandelde lichaamsdelen.
8.8
Dutchskincare is niet aansprakelijk voor verergering van huidproblemen na huidtherapeutische behandelingen.
9. Klachten
9.1
In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door Dutchskincare, meldt de cliënt dit direct per e-mail, althans binnen 48 uur. Dutchskincare en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
9.2
Een klacht zoals genoemd in artikel 9.1 van deze algemene voorwaarden dient door de cliënt per e-mail ingediend te worden.
9.3
In geval van ontevredenheid of een klacht van de ‘cliënt/patiënt’ over de behandeling door de behandelaar, meldt de ‘cliënt/patiënt’ dit zo snel mogelijk aan de behandelaar. Behandelaar en ‘cliënt/patiënt’ spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
10. Nietigheid
In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
11. Toepasselijk recht
Op de tussen Dutchskincare en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12. Wijziging
12.1
Dutchskincare behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
12.2
Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één (1) maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.